Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website Politika i Novosti od danas imaju istog vlasnika - ko je Boban Rajić? - | K-013 Portal
politika, novosti, prodaja, boban rajic

Politika i Novosti od danas imaju istog vlasnika - ko je Boban Rajić?


Politika i Novosti od danas imaju istog vlasnika, prenosi N1.

Reč je o kompaniji "Media 026" Bobana Rajića, koja je upravo upisana kao vlasnik 50 odsto kompanije "Politika novine i magazini".

Dokumentaciju za promenu registrovanog vlasništva podneo je, stoji u dokumentaciji, Boban Rajić - lično, piše N1.

U registar privrednih društava u APR danas je upisan novi vlasnik kompanije "Politika novine i magazini". Reč je o firmi "Media 026" iz mesta Vučak kod Smedereva, koja je vlasnik i izdavačke kuće "Novosti". Ovu kupoprodaju najavio je biznismen Miroslav Bogićević, koji je svoj udeo u Politici prodao Bobanu Rajiću, vlasniku Novosti.

Zanimljivo je da se Bogićević nigde nije formalno "vodio" kao vlasnik Politike.

Tako je 50 odsto udela vlasništva u Politici na novu firmu prešlo "iz ruku" Aleksandra Trbovića, koji se kao suvlasnik polovine Politike uredno vodio u registru APR. I to svega devet dana - od 16. maja do danas. Reč je, može samo da se pretpostavi - o vlasniku East Medija grupe - ruske firme za koju je slovilo da je u stvari u vlasništvu Miroslava Bogićevića. Kako je CINS istraživao u okviru 24 sporne srpske privatizacije - Politika, najstariji dnevni list u zemlji, u državnom vlasništvu bio je sve do 2001. kada je Nemačka medijska korporacija WAZ postala suvlasnik 50 odsto. Zbog nezadovoljstva poslovanjem u Srbiji WAZ je odlučio da svoj deo proda 29. juna 2012. godine.

"Prodaja Politike desila se u prelaznom periodu odlaska sa vlasti Demokratske stranke, a mesec dana pre nego što je formirana nova Vlada na čelu sa Srpskom naprednom strankom. Tajanstveni novi suvlasnik Politike bio je do tada javnosti nepoznati čovek po imenu Aleksandar Trbović, koji je kupio 50 odsto udela preko firme East Media Group sa sedištem u Moskvi. Nakon što se saznalo da Politika ima novog suvlasnika, krenule su glasine da je Trbović vlasnik samo na papiru, a da je pravi kupac Politike zapravo biznismen Miroslav Bogićević iz Šapca. Ove navode će kasnije proveravati Komisija za zaštitu konkurencije", naveo je, između ostalog, CINS u tekstu iz novembra 2018.

Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) došao je do podataka iz ruskih registara koji pokazuju da je 14. septembra 2018. pokrenut proces za gašenje East Media Group.

Zabrana prodaje

Inače, East Media grupa je imala upisanu zabranu prodaje svog udela u Politici. Zabeležba o tome u registru APR stajala je od 25. decembra 2014. godine do 13. aprila 2022. godine, kada je ova zabrana, upisana na osnovu Zaključka Komisije za zaštitu konkurencije - "skinuta". Ova komisija je, naime, u aprilu ove godine APR-u dostavila novi zaključak kojim se privremena mera zabrane otuđenja i prenosa udela u vlasništvu stavlja - van snage.

Mesec dana potom u registar se, kao vlasnik 50 odsto, umesto East Media grupe upisuje pomenuti Aleksandar Trbović. Da bi danas, nakon izjave Miroslava Bogićevića da je prodao svoj udeo u kompaniji "Politika novine i magazini", ime Trbovića bilo izbrisano sa liste suvlasnika, a umesto njega upisana - "Media 026" doo Vučak.

Ko je Boban Rajić?

Portal Raskrikavanje je još 2019. godine pisao o Bobanu Rajiću - biznismenu koji kupuje Večernje novosti.

Državno preduzeće "Štamparija Borba", vlasnik Novosti, dala je saglasnost da se zaključi ugovor po kojem će Rajić kupiti ovaj stari srpski list za oko 300 miliona dinara - nešto više od 2,5 miliona evra. Rajić je tada bio vlasnik nekoliko preduzeća: "Rajić invest", "Media 026"“ i "RCBGD", a takođe je i direktor kompanije "Coka" čiji je, piše Raskrikavanje, vlasnik bio do septembra 2018. godine.

Ovaj portal ukazuje da zanimljiviju biografiju Rajića ima čovek kojeg je angažovao da mu u poslovnom registru osnuje kompaniju koja će preuzeti Novosti.

"U pitanju je Igor Isailović, advokat koji ima jake veze sa sadašnjim ministrom finansija Sinišom Malim i premijerkom Anom Brnabić", pisao je portal Raskrikavanje, podseća N1..

Ovaj put, kada je reč o podnošenju registracione prijave za upis novog vlasništva u kompaniji "Politika novine i magazini", Rajić je prijavu podneo - lično.

Sejdinović o prodaji Politike

Novinar Nedim Sejdinović izjavio je za portal N1, povodom promene vlasnika "Politike", da je u pitanju potvrda da je medijska tranzicija u Srbiji uspešno okončana. "Mediji više nisu u rukama države, nego u vlasništvu SNS-a i njenih tajkuna i tajkunčića", navodi on.

Kako kaže, novinari u tim medijima se ne žale, jer imaju redovnu platu, koja i dalje dolazi od države, doduše posredno.

"Ne mogu da se bave svojim poslom, već pišu komunalne izveštaje i veličaju vlast, ali im je to manje važno. Beskrajno sam tužan jer sam živeo u uverenju da se sve neće ovako banalno i tragično završiti. Ogromna greška i glupost", naveo je Sejdinović.

Šerujte ovu vest na vaše profile, unapred zahvalni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter  i Youtube nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

loading...